Porcerösítő

Porcerősítő tippek, tanácsok

(0/0)

Ha sportolunk, akkor bizonyára tisztában vagyunk azzal, hogy térdünk az, ami a legkönnyebben megsérülhet. Ha rossz cipőt választunk vagy ha rendszeresen túlterheljük magunkat, akkor ízületeink gyorsan elkopnak, a mozgás pedig fájdalmassá válik. Sajnos a térdpanaszok többsége nem a korral járó kopásos tünet. A húszas-harmincas fiatalok jelentős része szintén fájlalja a térdét, már ennél a korosztálynál gyakori a porcleválás, porckopás és a sportolás során elszenvedett szalagsérülés. Ezek egy része a térd körüli izmok megerősítésével, alapos bemelegítéssel és kontrollált mozgással elkerülhető lenne. A térd egészségének megóvásában szintén nagy szerepe van a megfelelő sportcipőnek. Ennek rugalmas talpa nagymértékben képes csökkenteni a térízületre jutó terhelést.

porcerosito tippek

Nagyon fontos, hogy térdeinket megerősítsük, mivel így majd jobban bírják a terhelést, mivel a térdet körülvevő izmok erősebbé válnak. A kontrolláltan végrehajtott guggolások például minden ilyen izomcsoportot erősítenek. Ám ezek kivitelezésekor néhány fontos dologra figyelni kell:

 

- ne guggolj túlságosan kifelé, se befelé fordított lábbal
- guggolásnál ügyelj rá, hogy a térdei a bokával egy vonalban maradjon
- a combjai és a lábszárai derékszöget zárjon be
- a lapsúlyos gépeken végzett gyakorlatoknál fokozatosan növelje a súlyokat

 

Fontos a táplálkozás is. A méreganyagok, a salakanyagok, ezen kívül a mindennapi stressz is ízületi blokkokat, izomgörcsöket okoz. Minden sport jó, ha jól működő ízületekkel végzik, de az úszás, biciklizés, séta (testsúlytól függően) nagyon jót tesz a gerinc- és medenceízületeknek. Fontos, hogy szívesen csinálja azt a sportot, amit választ és az egyes sportágakat érdemes váltogatni. 

 

Ha fáj a dereka, a nyaka, lumbágója van, vagy örökké fáj a feje, és már mindent kipróbált, de semmi sem használt, tegyen egy próbát a kiropraktikával. A kíméletes és fájdalommentes kezelés során célzott nyomást gyakorolnak a gerincoszlopra, a medencére vagy a koponyára. A nyomással visszatolják a helyükre az elmozdult csigolyákat, vagy megszüntetik az agyhártya feszülését, amit idegingerületek okoznak. Közben ugyan néha ropog az ízület, de ez nem baj, sőt. A ropogás a blokád feloldódását jelzi - állítják a szakemberek.

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).